چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
احمد وحیدی، وزیر کشور

حوزه/ وزیر کشور گفت: مأموریت‌های وزارت کشور متنوع است و یکی از ماموریت‌ها امنیت به عنوان زیرساخت است، در این سه سال چند بار از طراحی‌های دشمن عبور کردیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، احمد وحیدی وزیر کشور در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم در ارائه گزارش عملکرد وزارت کشور در سه سال اخیر، اظهار داشت: مأموریت‌های وزارت کشور بسیار متنوع است؛ یکی از این مأموریت‌ها امنیت است که زیرساخت توسعه کشور است. یکی از تلاش‌های وزارت کشور در سه سال گذشته در قالب شورای عالی امنیت کشور سیاست‌گذاری و راهبرد فعالیت‌های امنیتی بود.

وی عنوان کرد: ما از جنگ ترکیبی سال ۱۴۰۱ که از پیچیده‌ترین طرح‌های فنی بود، عبور کردیم و با طراحی گسترده‌ای که انجام شد توانستیم در سال ۱۴۰۲ مانع اقدامات مشابه دشمنان شویم. همچنین مانع از حوادث اجتماعی منفی به دلیل تغییر نرخ ارز ترجیحی بودیم. اصلاح سیستم اقتصادی کشور در دولت شهید رئیسی موجب هیچ مشکلات اجتماعی نشد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: ترور و تخریب با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ناموفق بود البته کرمان و شیراز اتفاق افتاد اما در این دو مورد با توجه به حجم گسترده طراحی‌های خرابکارانه مانع توطئه‌های دشمنان بودیم.

وحیدی ادامه داد: تجمعات شهری را با تصمیمات درست مدیریت کردیم. ۱۲۹ جلسه شورای امنیت با بیش از ۲۱۰۰ جلسه و بیش از ۱۰۰۰ تصمیم را برگزار کردیم. ساماندهی سیاسی کشور اعم از استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها را شکل دادیم و جریان قوی بسیار فعال و پرکار را در این دستگاه‌ها رقم زدیم.

وی با اشاره به اقدامات وزارت کشور در حوزه برگزاری انتخابات اذعان داشت: در حوزه انتخابات ۵ انتخابات را در فاصله کم انجام دادیم. خبرگان، مجلس و ریاست جمهوری را به لحاظ سلامت و امنیت به سرانجام رساندیم.

وزیر کشور اضافه کرد: اساس کار را به استان‌ها بردیم و استان‌محوری را تحقق دادیم. ۴۲ بند اختیارات استانداری‌ها را ابلاغ کردیم که کار بسیار مهمی بود. نگاه نوین حکمرانی در این اقدام رقم خورد. در حوزه تقسیمات کشور شتاب خوبی دادیم. ۱۵ شهرستان جدید ایجاد و سه استان جدید پیشنهاد شد همچنین ۳۰۰ روستا هویت واقعی پیدا کردند.

وحیدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خانه احزاب گفت: راه‌اندازی خانه احزاب نیز در این دوره انجام شد. ۲۷ حزب و جبهه جدید تصویب و فعال شدند و حرکت احزاب ساماندهی شد.

وی افزود: ۹ قرارگاه را برای حل آسیب‌ها و سرمایه‌های اجتماعی راه‌اندازی کردیم. سمن‌های مختلفی را ایجاد کردیم. در حوزه رصد، تحقیقات و عملیاتی پروژه‌های خوبی آغاز شده است. محلات آسیب دیده که ۳۳۰ محله است هسته‌های تحولات اجتماعی را در حال پیاده کردن هستیم.

وزیر کشور بیان کرد: طرح ۲۰۲۰ مورد حمایت قرار گرفت. رسیدگی به مسائل طلاق، خودکشی، زنان بی‌سرپرست و کودکان کار نیز در دستور کار بود. شورای اجتماعی کار را به ریاست رئیس‌جمهور شهید دنبال کردیم.

وحیدی ادامه داد: ۱۸ هزار تشکل با ۱۵ سند آسیب اجتماعی در وزارت کشور ایجاد شده است. در حوزه عفاف و حجاب ۲۳ هزار کنشگر اجتماعی فعال شدند. در حوزه عمرانی در حوزه شهرداری، فرسودگی ناوگان حمل و نقل با توزیع ۳۰۰۰ وسیله در حال بازسازی هستیم. ۲۰۰ هزار تاکسی فرسوده نوسازی می‌شود. در حوزه مترو نیز دهها کیلومتر تونل و زیرساخت در ۸ کلان‌شهر شروع شده است. ۱۷۰۰ واگن فعال شده است.

وی در پایان با اشاره به اقدامات وزارت کشور در حوزه اربعین ادامه داد: در حوزه اربعین اقدامات خوبی انجام شده است. در حوزه هماهنگی با سایر دستگاه‌ها از جمله اشتغال، نهضت ملی مسکن، رشد جمعیت و آبخیزداری و حوزه بحران اقدامات خوبی انجام شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha